Zobacz podgałęzie
      
                                                                                              
 NOWE KWALIFIKACJE CZŁONKÓW 
OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
REGULAMIN PROJEKTU
§ 1. Informacje ogólne 
1.     Projekt „Nowe kwalifikacje członków Ochotniczych Straży Pożarnych szansą na zdobycie dobrego zawodu” realizowany w okresie 01.08.2011 r.-30.12.2011 r. jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej w regionach, Działanie 7.3 Inicjatywy lokalne na rzecz aktywnej integracji.
2.     Realizatorem Projektu jest Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku
§ 2. Słownik pojęć
Użyte w Regulaminie Projektu pojęcia oznaczają:
1.        Uczestnik Projektu – zakwalifikowany do Projektu mieszkaniec bądź mieszkanka z terenu gmin wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców powiatu płockiego będący strażakiem bądź strażaczką należącym(cą) 
do Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP).
2.        Beneficjent/Biuro Projektu – Gmina - Miasto Płock/Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku, ul. Wyszogrodzka 1a 
3.        Zespół Projektowy – Personel projektu zatrudniony w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej 
w Płocku
§ 3. Wsparcie w ramach Projektu
1.     W ramach Projektu zaplanowano przygotowanie teoretyczne i praktyczne 40 strażaków (w tym 3 kobiet) do nabycia uprawnień do bezpośredniego udziału w działaniach ratowniczo – gaśniczych poprzez przystąpienie 
do egzaminu końcowego w ww. zakresie. Kurs przygotowawczy obejmie 104 h zajęć, w tym 44 h teoretycznych i 60 h praktycznych zakończonych egzaminem. Szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie wrzesień-listopad 2011 r.
2.     Zajęcia będą prowadzone zgodnie z zaplanowanym harmonogramem zajęć.
3.     Uczestnikom Projektu zapewnimy materiały szkoleniowe, komplet odzieży do ćwiczeń, catering w postaci napoi, uczestnictwo w szkoleniu,  przystąpienie do egzaminu teoretycznego i praktycznego 
4.     Po zakończeniu zajęć zostanie zorganizowana konferencja podsumowująca Projekt z udziałem Uczestników Projektu, 
na której zostaną wręczone zaświadczenia ukończenia szkolenia oraz upominki udziału w szkoleniu.
§ 4. Rekrutacja do Projektu
1.     Uczestnikiem Projektu może być osoba, która w dniu przystąpienia do Projektu jest mieszkańcem/mieszkanką  
z terenu gmin wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców powiatu płockiego oraz:
ü  jest członkiem(nią) Ochotniczej Straży Pożarnej (OSP)
ü  ukończone 18 lat,
ü  posiada aktualne badania lekarskie,
ü  jest ubezpieczona.
2.     Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest spełnienie kryteriów określonych w § 4 pkt 1 Regulaminu oraz złożenie 
w Biurze Projektu dokumentów rekrutacyjnych stanowiących załącznik do niniejszego Regulaminu, tj.:
ü  formularz zgłoszeniowy udziału w Projekcie
ü  wstępna deklaracja uczestnictwa w Projekcie wraz z oświadczeniem o kwalifikowalności do projektu
ü  zaświadczenie Prezesa OSP o przynależności do Ochotniczej Straży Pożarnej,
ü  karta zgłoszenia z kartą skierowania.
oraz spełnienie kryterium doboru określonych w pkt 7.
3.     Wzory dokumentów rekrutacyjnych zostaną przekazane Prezesom właściwych jednostek OSP uczestniczącym 
w spotkaniu informacyjno-promocyjnym zorganizowanym przez Beneficjenta.  
4.     Dokumenty rekrutacyjne wymienione w § 4 należy złożyć za pośrednictwem OSP do Biura Projektu. Beneficjent dopuszcza przekazanie dokumentów osobiście lub przesłanie dokumentów rekrutacyjnych drogą pocztową na adres Biura Projektu. Dokumenty przesłane pocztą muszą w wyznaczonym dniu dotrzeć do Biura Projektu.
5.     Rekrutację przeprowadzi Koordynator Projektu wspólnie z naczelnikiem wydziału operacyjnego, którzy podejmą decyzję 
o zakwalifikowaniu Kandydata do udziału w Projekcie, na podstawie złożonego kompletu dokumentów i przyjętych dodatkowych kryteriów projektowych. 
6.     Rekrutacja będzie prowadzona do 24.08.2011 r. lub do zakwalifikowania do Projektu planowanej liczby osób 
(w tym 3 Kobiet), które zostaną objęte wsparciem. 
7.     W przypadku większej liczby zainteresowanych preferowane będą:
ü kobiety
ü osoby bezrobotne,
ü osoby zatrudnione w rolnictwie,
ü członkowie OSP z jednostek włączonych do Krajowego Systemu – Ratowniczo – Gaśniczego.
8.        W wyniku procesu rekrutacji zostanie utworzona lista podstawowa Uczestników Projektu w ilości 40( mężczyzn i kobiet) i lista rezerwowa (10 osób).
9.        Osoby zakwalifikowane do listy podstawowej Uczestników Projektu i listy rezerwowej zostaną poinformowane telefonicznie o wynikach rekrutacji i harmonogramie zajęć. 
10.     Każdy zakwalifikowany Uczestnik Projektu podpisze deklarację uczestnictwa w Projekcie i oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
§ 5. Prawa i obowiązki Uczestników Projektu
1. Każdy Uczestnik Projektu ma prawo do:
ü bezpłatnego udziału w Projekcie,
ü zgłaszania uwag i oceny odbywających się zajęć,
ü otrzymania zaświadczenia uczestnictwa w Projekcie i ukończenia szkolenia,
ü otrzymania przewidzianych w Projekcie materiałów szkoleniowych,
ü otrzymania przewidzianej w Projekcie odzieży do ćwiczeń,
ü otrzymania przewidzianych w Projekcie napojów,
ü udziału w konferencji podsumowującej.
2. Każdy Uczestnik Projektu jest zobowiązany do:
ü przestrzegania niniejszego Regulaminu
ü uczestnictwa w co najmniej 80% przewidzianych dla Uczestnika Projektu zajęciach (w szczególnych przypadkach usprawiedliwienie nieobecności następuje poprzez pisemne wyjaśnienie lub przedłożenie koordynatorowi dokumentu potwierdzającego wystąpienie zaistniałych okoliczności; za usprawiedliwioną nieobecność Beneficjent uznaje nieobecność z przyczyn zdrowotnych bądź losowych)
ü punktualnego i aktywnego udziału w zajęciach w terminach wyznaczonych przez Beneficjenta
ü każdorazowego potwierdzania uczestnictwa w zajęciach na przedkładanych przez Beneficjenta listach obecności
ü wypełniania przedkładanych przez Beneficjenta ankiet związanych z realizacją Projektu i monitoringiem jego rezultatów, w czasie trwania Projektu i po jego zakończeniu.
§ 6. Postanowienia końcowe
1.     W przypadku spraw nieobjętych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje Koordynator Projektu.
2.     Regulamin wchodzi w życie z dniem 3 sierpnia 2011 r. i obowiązuje przez okres trwania Projektu.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DO PROJEKTU
| 
 Kategoria  | 
 Dane Osoby   | ||||||||
| 
 Imię (imiona)  | 
 | ||||||||
| 
 Nazwisko  | 
 | ||||||||
| 
 pesel  | 
 | ||||||||
| 
 Wykształcenie  | 
 Dane kontaktowe  | ||||||||
| 
 Brak  | 
 | 
 Ulica  | 
 | ||||||
| 
 Podstawowe  | 
 | 
 Nr domu  | 
 | ||||||
| 
 Gimnazjalne  | 
 | 
 Nr lokalu  | 
 | ||||||
| 
 Ponadgimnazjalne  | 
 | 
 Miejscowość  | 
 | ||||||
| 
 Pomaturalne  | 
 | 
 Kod pocztowy  | 
 | ||||||
| 
 Wyższe  | 
 | 
 Powiat  | 
 | ||||||
| 
 Obszar Miejski (gminy miejskie i miasta do 25 tys. mieszkańców) Wiejski (gminy wiejskie)  | 
 Obszar miejski  | 
 | |||||||
| 
 Obszar wiejski  | 
 | ||||||||
| 
 Telefon stacjon.  | 
 | 
 Tel. komórkowy  | 
 | ||||||
| 
 Adres poczty elektronicznej (e-mail)  | |||||||||
| 
 Status osoby na rynku pracy   | 
 Bezrobotny   | 
 Tak  | 
 | 
 Nie  | 
 | ||||
| 
 Nieaktywny zawodowo Osoba, która nie pracuje i nie jest zarejestrowana jako bezrobotna  | 
 Tak  | 
 | 
 Nie  | 
 | |||||
| 
 w tym  | 
 osoba ucząca się lub kształcąca  | 
 | |||||||
| 
 Zatrudniony  | 
 Tak  | 
 | 
 Nie  | 
 | |||||
| 
 w tym  | 
 Rolnik  | 
 | 
 Samozatrudniony  | 
 | |||||
| 
 Zatrudniony w mikroprzedsiębiorstwie (od 2 do 9 pracowników)  | 
 | 
 Zatrudniony w małym przedsiębiorstwie  | 
 | ||||||
| 
 Zatrudniony w średnim przedsiębiorstwie   | 
 | 
 Zatrudniony w dużym przedsiębiorstwie   | 
 | ||||||
| 
 Zatrudniony w administracji publicznej  | 
 | 
 Zatrudniony w organizacji pozarządowej  | 
 | ||||||
| 
 Dokładna nazwa   | 
 | ||||||||
| 
 Adres  | 
 | ||||||||
| 
 Przynależność do OSP  | 
 Tak  | 
 | 
 Nie  | 
 | |||||
| 
 Dokładna nazwa OSP  | 
 | ||||||||
Oświadczam, iż dane zamieszczone w formularzu są zgodne z prawdą. 
Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Płocku, zgodnie 
z art. 7 pkt 2 i 5, art. 23 ust. 1 pkt 1 oraz  art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych 
(Dz. U. z  2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.) dla potrzeb procesu rekrutacji do Projektu.
                ………………………………………………………                 ……………………………………………………
                                   (data, miejscowość)                                                                         (czytelny podpis osoby)
 
Formularz zgłoszeniowy do Projektu przyjęto w Biurze Projektu w dniu …………………  2011r.
…………………………………………………………………         Podpis specjalisty ds. rekrutacji i promocji
 
WSTĘPNA DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Ja, niżej podpisany(na) ……………………………………………………………………………………
Członek/Członkini Ochotniczej Straży Pożarnej* w …………………………………………………..
oświadczam iż jestem mieszkańcem/mieszkanką  z terenu gmin wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast 
do 25 tys. mieszkańców powiatu płockiego oraz zapoznałem(łam) się z regulaminem projektu i jestem zainteresowany(na) uczestnictwem w Projekcie „Nowe kwalifikacje członków Ochotniczych Straży Pożarnych szansą na zdobycie dobrego zawodu” realizowanym przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Płocku.
…………………………………………..
                     (data i czytelny podpis)
*/niewłaściwe skreślić
 
ZAŚWIADCZENIE PREZESA OSP 
O PRZYNALEŻNOŚCI DO OCHOTNICZEJ STRAŻY POŻARNEJ
Niniejszym zaświadcza się, iż Pan/Pani …………………………………………………………………………...
urodzony(na) ………………………………. w ………………………………………………………………….
zamieszkały(a) w …………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………….
jest członkiem/członkinią Ochotniczej Straży Pożarnej w ………………………………………………………...
Nr legitymacji członkowskiej ……………………………………………………………………………………..
Jednocześnie oświadczam, iż:
·         Ochotnicza Straż Pożarna w ………………………………………………………………………… 
jest/nie jest* włączona do Krajowego Systemu Ratowniczo Gaśniczego
…………………….                                 .......................................................................
                      (data, miejscowość)                                                                                (Pieczęć imienna i czytelny podpis osoby upoważnionej do wystawienia zaświadczenia)
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wróbel Jarosław
 - Data udostępnienia w BIP: 2011-02-11 19:58:01
 - Informacja zaktualizowana przez: Wróbel Jarosław
 - Data ostatniej aktualizacji: 2011-08-08 13:10:54
 - Liczba odsłon: 5035
 - Historia dokumentu: