Zgodnie z Instrukcją w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w resorcie spraw wewnętrznych i administracji stanowiącą załącznik do Zarządzenia nr 28 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 września 2000 r. w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych i składnic akt oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w resorcie spraw wewnętrznych i administracji, Komenda Miejska PSP w Płocku prowadzi na bieżąco Archiwum Zakładowe.
Pracownikiem odpowiedzialnym za prowadzenie archiwum jest Mieczysława Portalska inspektor w KM PSP Płock.
Na dzień 31 grudnia 2006r. w Archiwum Zakładowym Komendy Miejskiej PSP w Płocku zgromadzono:
· 177 jednostek archiwalnych kategorii „A” (ok. 2,9 m bieżącego);
· 1256 jednostek archiwalnych kategorii „B” (ok. 52 m bieżących).
Udostępnianie akt
Udostępnianie akt tworzących zasób archiwalny Komendy Miejskiej PSP w Płocku odbywa się według zasad i wytycznych określonych w cytowanej powyżej Instrukcji nr 28.
· Akta znajdujące się w archiwach i składnicach akt resortu spraw wewnętrznych i administracji mogą być udostępnione do celów naukowo-badawczych, publicystycznych i innych, jeżeli nie narusza to prawnie chronionych interesów Rzeczypospolitej Polskiej i obywateli.
· Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji bądź osoby przez niego upoważnione mogą wyrazić zgodę na udostępnianie osobom prawnym i fizycznym dla celów naukowo-badawczych, publicystycznych i innych, akt przechowywanych we wszystkich archiwach resortu spraw wewnętrznych i administracji.
· Udostępnianie cudzoziemcom, dla celów naukowo-badawczych, publicystycznych i innych, akt przechowywanych w archiwach (składnicach akt) resortu spraw wewnętrznych i administracji odbywa się każdorazowo na podstawie decyzji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji bądź upoważnionej przez niego osoby.
· Udostępnianie akt dla celów innych niż naukowo-badawcze wymaga od osoby ubiegającej się o ich udostępnienie wykazania swojego interesu prawnego.
Wniosek o udostępnienie materiałów archiwalnych powinien zawierać:
· temat i zakres pracy naukowej lub cel wykorzystania;
· dane osobowe ubiegającego się, nazwę instytucji, w której lub na rzecz, której praca jest realizowana.
Wiadomości uzyskane z udostępnianej dokumentacji nie mogą być wykorzystywane w sposób lub w celach naruszających obowiązujące prawo.
Archiwa, udostępniając dokumentację, nie potwierdzają prawdziwości wiadomości w nich zawartych. W związku z tym osoby zapoznające się z tymi materiałami dla celów naukowo-badawczych lub ze względu na swój interes prawny powinny być poinformowane o odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa cywilnego w przypadku wykorzystania wiadomości uzyskanych z udostępnionej dokumentacji w sposób naruszający dobra osobiste. Osoba, której udostępnia się dokumentację potwierdza podpisem przyjęcie tej informacji do wiadomości.
Szczegółowe zasady udostępniania akt dla celów naukowo-badawczych i innych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji określają odrębne przepisy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Dla celów naukowo-badawczych i innych akta udostępnia się wyłącznie na miejscu w Archiwum w obecności pracownika archiwum.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2007-04-13 15:56:50
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2007-04-13 15:57:31
- Liczba odsłon: 5219
- Historia dokumentu: