Wersja archiwalna 2012-10-18 07:55:22

1. Ogłoszenie o zamówieniu    ogloszenie_o_zamowieniu.pdf 2012-ojs172-284280-pl.pdf

2. SIWZ    siwz_plock_gba.pdf

3. Załacznik techniczny  zalacznik_techniczny.pdf

4. Dokumentu w formacie *.doc siwz_plock_gba.doc   zalacznik_techniczny.doc

5. Pełnomocnictwo   pelnomocnictwo_srw_i_gbab.jpg 

Sprostowanie projektu umowy:

W §2 pkt 2

Jest

Wykonawca wystawi fakturę Zamawiającemu po faktycznym odbiorze przedmiotu umowy, potwierdzonym protokołem odbioru podpisanym przez przedstawicieli obu stron, w ciągu 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury.

Powinno być

Wykonawca wystawi fakturę Zamawiającemu po faktycznym odbiorze przedmiotu umowy, potwierdzonym protokołem odbioru podpisanym przez przedstawicieli obu stron, płatną w ciągu 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury.

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku w odpowiedzi na pytania dotyczace postępowania o zamówienie udziela odpowiedzi

Pytanie 1.:

Zamawiający wymaga by pojazd odpowiadał Polskiej Normie PN-EN 1846-1 oraz PN-EN1846-2, oraz by maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załoga, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie przekraczała 14 000kg (punkt 1.2 Załącznika nr 2 do SIWZ).

Czy w związku ze zmianą normy odnoszącej się do dopuszczalnej maksymalnej masy rzeczywistej samochodu gotowego do akcji ratowniczo – gaśniczej (norma PN-EN 1846-1:2011 strona 7 punkt 3) Zamawiający zmieni zapis w punkcie 1.2 załącznika nr 2 SIWZ na 16000 kg, a co za tym idzie spełni wymagania normy PN-EN 1846-1:2011?

Odpowiedź:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku w związku ze zmianą normy odnoszącej się do dopuszczalnej maksymalnej masy rzeczywistej samochodu gotowego do akcji ratowniczo-gaśniczej (norma PN-EN 1846-1:2011 strona 7 punkt 3) zmienia zapis w punkcie 1.2 załącznika nr 2 SIWZ z 14000kg na 16000 kg.


Pytanie 2.:

Zamawiający wymaga spełnienia norm czystości spalin EURO 5 bez konieczności stosowania dodatkowych płynów w układzie spalinowym typu AdBlue. (punkt 1.6 Załącznika nr 2 do SIWZ).

Czy Zamawiający dopuści pojazd spełniający normę emisji spalin EURO 5 poprzez zastosowanie systemu SCR tak więc systemu wymagającego stosowania środka AdBlue, jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę że tylko jeden z producentów zabudów oferuje pojazd bez konieczności stosowania AdBlue, więc postawienie takiego wymagania może być uznane jako preferowanie jednego tylko wykonawcy a co za tym idzie eliminuje pozostałych wykonawców i jest wbrew zasadom wolnego rynku. Jednocześnie dokonanie modyfikacji zapisów SIWZ i dopuszczenie pojazdów korzystających z technologii SCR wpłynie korzystanie, gdyż zwiększy ilość potencjalnych ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu, tak więc przyczyni się bez żadnych wątpliwości do uzyskania niższej ceny za przedmiot zamówienia, a niewątpliwe powinno to być ważnym argumentem dla Zamawiającego, skoro sam określił najniższą cenę jako jedyne kryterium wyboru oferty.

Odpowiedź:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku w związku z przyczynami organizacyjno technicznymi charakterystycznymi dla przyszłego miejsca użytkowania pojazdu nie dopuszcza zaproponowania pojazdu który spełnia normę emisji spalin EURO5 poprzez zastosowanie systemu SCR wymagającego stosowania środka AdBlue.


Pytanie 3:

Zamawiajacy wymaga możliwości odłączenia napędu osi przedniej (punkt 1.9 Załącznika nr 2 do SIWZ).

Czy Zamawiający dopuści zastosowanie stałego napędu osi przedniej, postawienie takiego wymagania również eliminuję większość wykonawców a co za tym idzie jest wbrew zdrowej konkurencji na rynku, zwłaszcza biorąc na uwagę fakt że zamawiający jako kryterim wyboru postawił cenę. Ponadto napęd stały przedniej osi wykazuje wyższość nad napędem dołączanym – pojazd jest w stałej gotowości do jazdy w trudnych warunkach, w trakcie wyjazdu do akcji ratowniczo-gaśniczej w momencie gdy pojawia się konieczność wyjazdu pojazdem w trudniejszy teren nie traci się czasu na włączenie napędu. Kolejną zaletą jest brak mechanizmu dołączania przedniego napędu, który to po kilku latach eksploatacji może ulegać awarii, a co za tym idzie zwiększać koszty eksploatacji. Czy wobec przedstawionych argumentów Zamawiający wykreśli zapis "możliwość odłączania napędu osi przedniej" bądź dopuści rozwiązania stałego napędu obu osi?

Odpowiedź:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku nie dopuszcza zaproponowania pojazdu z stałym napędem. Pojazd który zamierza kupić Zamawiający przeznaczony jest do działń miejskich natomiast sporadycznie wykorzystywany będzie na terenach w których wymagane jest uzycie napędu terenowego. W związku z powyższym w ocenie zamawiającego bardziej ekonomiczny w eksploatacji jest samochód z odłączanym napedem ze względu na znacznie niższe zużycie paliwa.


Pytanie 4:

Zamawiający wymaga drabiny do wejścia na dach wykonanej ze stali kwasoodpornej (punkt 2.4 Załącznika nr 2 do SIWZ).

Czy zamawiający dopuści zastosowanie drabiny do wejścia na dach wykonanej z aluminium, drabina wykonana z aluminium jest zdecydowanie lżejsza od wykonanej ze stali kwasoodpornej co pozwala na zmniejszenie wagi zabudowy, ponadto gwarantuje większą odporność na korozję, a co za tym idzie jest rozwiązaniem zdecydowanie trwalszym.

Odpowiedź:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku nie dopuszcza zaproponowania pojazdu z drabinką aluminiową ponieważ w ocenie Zamawiającego drabinka w wykonania z stali kwasodpornej jest znacznie bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne od drabinki aluminiowej.


Pytanie 5:

Zamawiający wymaga by prowadnice półek na sprzęt wykonane były ze stali nierdzewnej (punkt 2.5 Załącznika nr 2 do SIWZ).

Czy zamawiający dopuści zastosowanie prowadnic półek na sprzęt wykonanych z aluminium? Zastosowanie prowadnic wykonanych z aluminium jest rozwiązaniem zdecydownie trwalszym od wymaganej przez Zamawiajacego stali nierdzewnej prowadnice aluminiowe gwarantują lepszą odporność na korozję, co biorąc pod uwagę częsty kontakt z wodą wpływa na poprawę trwałości zabudowy pożarniczej pojazdu. Ponadto wyeliminowanie stali nierdzewnej i kwasoodpornej na korzyść aluminium ma wpływ na zmniejszenie wagi zabudowy pozwalając na zwiększenie ilości przewożonego sprzętu.

Odpowiedź:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku nie dopuszcza zaproponowania pojazdu z prowadnicami wykonanymi z aluminium ponieważ w ocenie Zamawiającego prowadnice w wykonaniu z stali kwasodpornej są znacznie bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne od prowadnic aluminiowych.

Protokoł otwarcia ofert otwarcieb2012_284280.jpg

 

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Płocku informuje, że przetarg na Zakup samochodu ratowniczo gaśniczego nr ogłoszenia 184280/ S172 z dnia 07.09.2012 firma Stolarcztyk Mirosław Przedsiebiorswto Usługowo Handlowe 25-116 Kielce ul. Ściegiennego 268A oferując cenę 709.560 zł brutto. Była to jedyna ważna oferta w tym postępowaniu o zamówienie publiczne.


 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 753156]

przewiń do góry